fredag. igen.

Kvällspressen har slagit till igen. Bildspel om hur vi klarar mörkret här uppe, riktigt jävla patetiskt faktiskt. Och det finns ett enkelt svar på den frågan: we don't. Tror inte att det finns en Kirunabo som under årets sista mörka höstmånader inte känner livslusten stegvis försvinna. Men å andra sidan har vi ju lyckats bli kvar här, och snart kommer solen. Och sen vägrar den försvinna. Då klagar vi på det också. 
 
Hursom.. min kropp har efter gårdagens benpass och massage utvecklat någon slags extrem träningsvärk/omhet/allmän död i hela kroppen. Imorse försökte jag åka mitt kortprogram på isen. Orkade halva. Hehe. En sådan självförtroendeboost är precis vad jag sökt efter de senaste veckorna. Not. 
 
Är ledig ihelgen (eller ja, om man bortser från söndag kväll). Jag tar med mig en vän, en hund och ett pussel och åker till Paradiset. Laddar batterierna lite. Försöker väcka min döda kropp till liv igen. Typ så. Ska bli alldeles underbart skönt. Och vetskapen om att jag snart kommer kunna titulera Gränsen som bostadsort igen gör mig alldeles lycklig inombords. Superskönt.
 
Nu ska jag försöka jobba. Knåpa ihop ett konståkningsprogram eller två!
 
HEJ.
 
Här har ni en länk till expressens "mästerverk" (om inte annat så kom det som en överraskning att KIF numera också är nakenmodeller, alltid något): 
 
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/bildspel---sa-klarar-de-morkret-i-kiruna/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0