Karman, det måste vara den som spökar igen

Typiskt livet.
 
Typiskt, att man när man åtminstone hade kunnat blåsa på i sängen till halv sju vaknar 04:40 och känner att fortsatt sömn mer kommer göra en tröttare när man väl måste gå upp. Alltid såhär. Karma, som sagt. Jag ligger uppenbarligen fruktansvärt långt ner i kastsystemet, undra egentligen vad som hände i mitt förra liv som får världen att ständigt vilja driva mig mot avgrunden.
 
Det är nog bara jag och datorn som är vakna. Spotify, vilken underbar grej egentligen. En sån där sak man velat ta med sig till en öde ö, så hade man klarat det mesta. Musik, en typiskt bra grej, som min dåliga karma (än iallafall) inte lyckats ta ifrån mig.
 
Det finns ju några såna där album man kan lyssna på, om och om igen,
 
utan att någonsin bli mätt. Såna där fantastiska låtar bara vissa människor har förmågan att skapa. Typ Fleetwoods album Rumors, Thåströms Skebokvarnsvägen (där vill jag nog även tillägga Det Är Ni Som Är De Konstiga, Det Är Jag Som Är Normal) och såklart Above and Beyond, Mando Diaos unplugged-skiva vilken för tillfället känns som guds gåva till mänskligheten. Eller till mig, om man får vara sån.  
 
Jag tror att jag ska mata i mig lite frukost och bege mig mot gymmet snart, ledigvecka = träningsvecka. Och som jag längtat! PUSS!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0