Onsdagsklagan

Alltså. P3 Guld-galan.

Kapten jävla Röd får två priser. Kapten Röd!? Spelar någon jävla wannabe-reggae. Ett jävla skämt. Typ. Och Svenska Björnstammen, nykomlingar? Ursäkta? De har ju funnits hur länge som helst.

Veronica Maggio å andra sidan, har gjort vad jag lätt utnämner till årets svenska album. Hur kommersiell den än må vara kan man inte förneka att plattan är bra. Och hur många listplaceringar har hon inte haft under året? Nä. Vi röstar på nån halvtaskig fjortisrap à la Anton & Affe -03 istället. Mycket bättre.

Kollar man på de tio senaste årens utmärkelser för årets låt ska då "Vart jag mig i världen vänder" gå till historien bland rena rama mästerverk som Mando Diaos 'Long before rock and roll' och 'Dance with somebody' och Timbuktu med både 'The botten is nådd' och 'Alla vill till himmelen'? Med Kent och Robyn? Vart är musiksverige på väg egentligen?

Av de nomineringar som fanns hade jag iallafall i de här tre nedan velat se resultatet såhär:

Årets låt: Jag kommer - Veronica Maggio (hade nödvändigtvis inte behövt vara 'Jag Kommer', men den har nog ändå spelats mest om man ska se det så, hade det funnits en kategori får årets album hade hon fått det priset också)

Årets artist: Veronica Maggio (som sagt, grymt album, grym turné i somras)

Årets nykomling: Rebecca & Fiona (har slagit igenom både i Sverige och USA)

Sådär. Nu har jag klagat klart. Sitter på Safari och ska dra mig ner till ishallen för lite fys alldeles strax. Upptäckte nämligen, till min stora förfäran, att mitt gymkort har gått ut (när jag alldeles för lättklädd stod och panikdrog mitt kort utanför gymmets alldeles för låsta dörr). Bad luck. Igen..

HEJ





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0