Frosseri, en dödssynd har jag hört

Jag vet inte om jag klagat någonting såhär officiellt om bristen på frekventa måltider här på ön. Jag, som vanligtvis har en mer intensiv matcykel än Hoberna i Sagan om Ringen (de äter tre mål mat före lunch, så ni har något att relatera till), har varit helt dödligt hungrig hela veckan med 10 timmar mellan varje matintag. Idag förstod jag äntligen varför: avslutningsmiddagen.

Håll i er, det här serverades på vårat bord; grönsallad, stekta grönsaker med cashewnötter, majskolvar, vårrullar, tom yum-soppa, grön curry-gryta, grillad kyckling, fläskfilé och biff, ris, pommes frites, scrambled eggs med korv, tretton tusen olika såser och inte så mycket mer. Och crêpes med jordnötssmör till efterrätt.

Eftersom alla redan slutat läsa denna roman av maträtter - ni har fattat poängen va - kan jag bara meddela att jag är så mätt att jag inte kan röra mig. Förvånad, någon? Tänkte väl det. Men iallafall, siktar på en fet löprunda imorgonbitti. Jag och mördargetingarna. Yäh!

Nu ska jag sova. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0