mitt liv är en välfärdsvals

Mamma drog ner värmen. Jag glömde stänga dörren.


Det blev kallt.


Jag sitter och fryser i min plåtburk tillsammans med Thåström. Det är många saker man hade behövt göra, typ duscha, borsta tänderna och eventuellt även tvätta för att sedan kanske kunna sätta på sig rena kläder. Men brushan, jag är ju ledig. Sitter alltså här, håret luktar oroväckande mycket Cantinan, kaffefläckar på tröjan och leriga skor. Inomhus. Eller ja, kallas det fortfarande inomhus när det nästan är varmare utanför bostaden i fråga? Det är lite festivalfashion över mig idag. Eller?


Nä, det är så kallt här. Tror att jag åker till Gränsen igen. I regnet.


Exakt - det regnar.


Hej.
Ebba Grön – Uppgång & fall
en favorit i repris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0