hej igen. (jag är ett hopplöst fall)

På tal om fall. Det faller igen. Snön ni vet.

Och så är det så jävla typiskt att det varje gång jag ska ut och göra någonting vettigt (typ springa eller grilla) blir attackdåligt skitjävlaväder. Har nyss varit ute och rastat mina fläskberg till ben i ett fint snökaos, vilket startade under minuten jag gick in i husvagnen (uppehållsväder och lagom varmt för en löprunda) och drog på mig träningskläderna för att sedan direkt hoppa ut och inse faktumet. Snö och blåst. Jag måste ha gjort något ont i ett tidigare liv (de dåliga gärningarna har ju absolut inte utförts i det pågående iallafall..), karman ligger uppenbarligen på nedersta botten. Självaste Marianergraven.


Anyhoo. Är inne på sista veckan nu. Har - kors i taket - varit inne i Kiruna en sväng idag. Köpt en klänning och en bikini (om man någonsin skulle våga visa sig i den bara, tror dock att det är burkini som gäller för att bibehålla värdigheten i sommar), ätit både på Safari och på Thai (styrker definitivt min tidigare hypotes om burkan). Hälsat på mamma i mitt nästkommande hem - sett hemmet i fråga för första gången och faktiskt känt mig förvånansvärt nöjd med resultatet. Obekant känsla det där. Fick även sällskap av två goda vänner, min äldsta och min bästa, på thaimatsmiddagen innan jag och Thulinskan (den äldsta vännen) rullade hem mot paradiset igen. Paradiset som idag, pga vädersväningarna, ramlat in på svartlistan.


Nu blev det långt, behövde tydligen få lite utlopp för mina aggressioner.
Pussochgull. Och en låt - Patti Smith Group – Because The Night (oväntat, men mysigt)


helt frisk bild från när perström var på besök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0