du gamla, du fria

Svergies nationaldag. Den symboliserar ju egentligen ingenting speciellt, vi är mest bara avundsjuka och bittra på grannlandet i väst som faktiskt har någonting att fira - att stackarna blev fria från Sverige och fick all olja för sig själv. Då hade jag också varit glad.

Har spenderat större delen av dagen i sängen, känns lite ovärt. Hade stora planer på att åka ut på nån ö och steka, men det får bli imorgon istället. Kanske ramlar ner på stan och slösar lite pengar om ett tag, det är ju alltid trevligt.


Har fortfarande inte riktigt luskat ut hur jag ska ta mig tillbaka till Kiruna, och framförallt när. Eftersom jag var så dum och inte kollade flygbiljetter hem tog de ju såklart slut, planen är därför att flyga till lule och sedan tåga till avgrundshålet. Synd att man har jobb och inte kan stanna här föralltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0