utanför snurrar sverige

Dollarn är sjukt låg just nu. Per tänkte köpa pengar och låta dem växa. Jag funderar mer på att utnyttja tillfället, boka en New York-resa och slösa så mycket pengar jag har råd att slösa på så kort tid som möjligt. Man hade kunnat se det som en liten sport. Eller nåt. Sugen är jag iallafall, ingen tvekan där inte.


Med denna anti-aktivitetsdag jag bedriver tillkommer även den obligatoriska tristessen och en massa onödigt skrivande om onödiga saker. Men att skriva av sig är skönt. Skön-t, rättare sagt. Jag längtar efter ishallen förresten, på tal om ingenting (som vanligt). En kall is mot mitt onda ass. Nej, jag gillar att stå på fötterna, även fast resultatet av de flesta träningar verkar peka på den raka motsatsen. Allt är helt enkelt inte som det ser ut.

Mamma har stämt min (hennes) gitarr. Tänkte ta tag i det där igen också, var ju rätt flitig ett tag där. Nångång. Innan livsgnistan och kreativiteten försvann. Håller på att jobba tillbaka den, med "The Haters" i högtalarna. Kanske inte världens bästa pepp-song, men är halvt beroende av den just nu. Nu försvann den. Tog slut. "Party" nu istället. Den är väl inte så himla uppåt den heller, jag känner mig mest flummig. Inte så party.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0