söndag tjugoåttonde november

Det är så fruktansvärt kallt i mitt rum. Men - jag och mina tvångstankar vägrar höja värmen. Vad fan är felet? Kan man ju undra. Sitter på mitt kalla golv, äter frukost och studerar de exakt 31 bilder jag smällt upp på väggen nyss. Kan tillägga att jag lyssnar på Björn Rosenström också. Vilken nostalgi. Ungdoms-SM i Vemdalen 2006, en minibuss, ett halvt alpint regionslag (märk väl MED full utrustning - inte rymligt) och ur högtalarna dånar herr Rosenström. Fast han hörs inte för de ylande passagerarnas vrål. Det var tider det.

Idag är det skyltsöndag, ännu ett tecken på att den skräckartade julen närmar sig. Adventsstjärnan i mitt fönster är en ytterligare symbol för den stegrande spänningen som sprider sig i svea land. Här på Juliebö hade vi klarat oss mer än bra utan denna högtid, i alla fall jag. Men som alla andra bortskämda idioter har jag förstås ingenting emot julklappar så egentligen är detta klagande helt onödigt.

Får se om jag lyckas åstadkomma nånting vettigt idag. Det återstår väl att se. Puss och gull.
Imogen Heap – Hide And Seek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0