lördag trettonde november

Tidsfördrivarlördag. En enda lång väntan på den kommande söndagen, då man fortsätter att avvakta inför den nya veckan. Ungefär så ser mina helger ut. Alltid. Om man inte åker på jobb, vilket man förstås inte välkomnar sådär överdrivet hjärtligt.


Vi var och dansade lite igår, jag och mina trogna vapendragare. En vän dansade hål i hakan. Hål i hakan. Bara en sån sak. Jag gick hem sen när det var dax, man vet ju som när det är det... oftast. Då förväntar man ju sig oftast också att man ska komma in. Hemma alltså. Men nä. Till det behöver man nycklar. Uppenbarligen. Jag spenderade en timme i trapphuset i väntan på bättre tider. Ödet överraskade faktiskt, för en gångs skull, och jag hittade en nyckel gömd i en sko.


Idag fryser jag. Det är kallt som fan. Bara en sån sak. Ska till läkaren nu och knacka ryggen. Inte kul, men välbehövligt. ADJÖ
Ebba Grön – Mental istid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0