söndag sextonde maj

Jag, solen och miljörapporten.

Kan meddela att eftersom jag vägrar sitta inomhus är det lite svårt att se datorskärmen då det speglas rätt rejält. Har pluggat, om än väldigt ineffektivt, i princip sedan jag tog mig upp ur sängen. Eller ja, golvet i förgårn där jag låg och sov. Detta har faktiskt en naturlig förklaring, en inte heller så konstig sådan. Jag var varm, förgårn var kall och min säng i husvagnen kokhet. Lätt val. Dessutom fanns det kuddar, filtar och en fårskinnsfäll till mitt förfogande. Ska även påpeka att denna förflyttning ägde rum imorse, och jag hade redan sovit i min säng hela natten. Det var alltså inte så att jag dansade in på morgonkvisten och stupade innanför dörren som människor i min närhet säkert gärna hade sett hända.

Husvagnscampingen håller nu på att tömmas på människor, förhoppningsvis är denna helg en av de sista riktigt befolkade helgerna här uppe. Sen kommer min bästa tid på året. Vår och riktigt sockrig sommarsnö, inte sugslask som tyvärr låg över hela berget igår. Och ensamhet, det gillas starkt.

Väntar på att mina andrafamilj ska bli klara med allt de håller på med så att jag kanske också tar mig till Kiruna någongång. Där väntar thaimat. Och det är najs! Ett värdigt avslut på en värdig helg.

bra skit!
Imperiet – Kriget med mig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0