onsdag andra juni

Ute är det kallt. Och blåser. Kiruna är Kiruna, det är väl helt enkelt bara så.

Ikväll ska jag dansa vals och döda mina fötter, imorgon kanske jag åker till Gränsen - det var på tok för längesen. Den här stan är dödens stora håla, jag blir argare och argare på avsaknaden av allt för varje dag som går. Vi har ingen bokhandel, jag är typ världens boknörd. Plus att jag älskar kalendrar och anteckningsblock (vilket vi alltså inte heller har). Jag vill ha möjligheter. Jag vill inte ha Kiruna. I Kiruna finns det inga möjligheter. Här är det bara blåsigt och kallt.

Jag gick upp på Luossatoppen imorse, det var rätt ... ja, blåsigt och kallt. Men skönt att anstränga sig, det är det alltid.



peace

har haft den här låten i skallen sen jag vaknade imorse
The Bouncing Souls – Monday Morning Ant Brigade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0