måndag fjortonde juni

Från klockan 07:00 till 09:40 hann vi bli bjudna på kaffe tre gånger. Hej LKAB.

Gruvarbetare. Ja, det känns konstigt - men skönt. Skönt att ha ett jobb, och kanske framförallt skönt att ha ett jobb vilket inte innefattar en massa springande i trappor, övertrevligt beteende och disk. Skönt att gå omkring i arbetskläder och vara smutsig hela sommaren.

Nyss hemkommen, min nyckelknippa har gått upp i rök vilket gör min cykel, skåpen till lombia samt ytterdörren väldigt oåtkomliga. Men den borde komma fram någonstans, någongång. Ibland måste man ju ha tur. Ibland måste man få någonting bra. 

Nu ska jag gå (i avsaknad av cykel) till Sportsclub och träna för första gången på en vecka. Tack kära förkyldning, nu kommer jag vara på bottnarnas djupaste botten.  

HEJ

& Mandy, distansförhållande känns lite jobbigt men ändå uthärdligt. Sedan tycker jag att vi skaffar ett kollektiv någostans när vi inte längre är bundna till våra respektive orter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0