lördag nittonde juni

Kiruna Sovringsverk.

Stort.
Mörkt.
Dammigt.

Min orienteringsförmåga är inte hög kan jag säga. Lyckas jag ta mig till ett ställe vet jag sällan hur jag tar mig därifrån. Har gått vilse ca sjutusen gånger idag. Har även grillat hamburgare i verkstaden under en svetsfläkt och suttit på en enorm magnet. Och ett x-antal koppar kaffe har slunkit (böjning?) ner, har börjat förstå vad det här jobbet går ut på (märk väl att kaffet är gratis). Bara man är lite smutsig och less på livet smälter man in i mängden på en gång. Dirty Petris. Ha lite överseende med mig, jag har jobbat i tolv timmar.

Träffade två välkända ansikten (trots smutsen) idag på bussen, både Johannis och en flaxande Ö(h)rn hade jag som sällskap (förutom mitt skiftlag då förstås). De litar inte heller på mitt lokalsinne, förstår inte vad det icke-förtroendet kommer ifrån (jag har helt enkelt kännt ovannämnda för länge, dags att klippa banden och rulla vidare).

Nä, chips och sen sängen. Det är en fin melodi. Imorgon, 06:00, sätter tolvtimmarskift # 2 igång.


här har jag hängt och plockat skrot och varit tuff idag. detni.


Kommentarer
Postat av: Hedda

HÄRLIGT! Blir man inte glad av jobb så säg?



heheh .. ...

2010-06-21 @ 00:03:02
URL: http://heddaperstrom.blogg.se/
Postat av: hedda

Fast jag måste säga att jobba 12 timmars pass var jävligt duktigt av dig, själv så jobbar jag 7 timmar per dag i en klädaffär och jag håller redan (efter en vecka) att dö av tristess.



;)

2010-06-21 @ 00:04:19
URL: http://heddaperstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0