torsdag första juli

Juli. Redan. Vart tog året vägen?

Tänkte bara meddela att det här inte varit min dag, inte alls. Jag har blandannat utkämpat ett krig mot en fickmätare -ett till synes alldeles vanligt pimpelspö med vilket man mäter djupet i nån grej jag inte vet vad det är - vilket resulterade i att jag satt i dammet/leran på golvet och svor högt med femtio meter fiskelina lindad runt halva världen fem minuter innan vi skulle åka hem. Mina kära medarbetare trodde att jag hade gått vilse men tänker nu börja ge mig extralektioner i spöhantering (de kanske äntligen har insett att jag behöver en handledare, haha).

Utkämpade även ett lite mindre, men ack så betydelsefullt, krig mot en vattenslang idag också. Detta resulterade i att jag var dyngsur och skitkall, täckt med lera och allmänt arg efter denna lilla händelse. Och som motsats till kriget ovan var jag tvungen att erkänna mig som den förlorande parten i duellen, tyvärr. Jag som aldrig förlorar.

Nä, jag ska städa mitt rum, äta mat och sen kanske kolla Skaburbian ikväll. Det hade ju varit kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0