måndag elfte januari

Sista första skoldagen efter jullovet, den kom, och den genomlevdes faktiskt utan större skador. Nickade dock till litegrann på både fysiken och MSP-lektionen, smällar man får ta helt enkelt.

Började dagen med kondition + rehab på gymmet, alldeles för tidigt - as usual. Kom till skolan, spenderade min dötid i en soffa med diverse människor. Vissa smuttade på en kork T-röd (det är viktigt med rätt uppladdning inför terminen), andra pratade skidåkning och hockeyskador. Jag satt mest som en död sill och drömde om frukost.

När skoldagen var slut hade vi ändå åstadkommit nånting; ett muntligt nationella i engelska, ett finfint betyg i MaC trots ett "dåligt" resultat på provet. Och förstås Carro som förgyllde dagen med ett fall i trappen.

Nu är det bara att ta tag i livet igen. Hoppas att det flyter på ett tag iallafall (är dock lite jobbigt att simma i högen med skolböcker som bara växer och växer).

adios


I brist på annat. Jag har tagit en powernap och sedan ätit middag. Nu är jag fortfarande trött, fryser och är alldeles för mätt. Sitter och lyssnar på det som har blivit nån slags pepp-song för mig; Girlie girlie med Sophia George. Skumt låtval, men jag blir glad. Tänker på Gränsen, och allt annat gott här i världen. Webcameran ser lite lätt översnöad ut, antagligen är det inte så fantastiskt utan något har antagligen typ fastnat på linsen. Men jag drömmer lite iallafall, puder puder puder! Om trettioåtta dagar, då är vi där. Som jag har längtat! Tror att jag satsar på en liten tripp upp dit innan premiären också, om det skulle råka komma lite mer snö, hade varit grymt!

Nu taggar vi träning, och tyvärr.. MK-rapporten. Ska den in på onsdag är det hög tid att läsa igenom häftet. Död åt miljökunskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0