Carro, jag är lite avundsjuk på dig ibland.

Ibland önskar jag att jag var same (det händer väl inte så ofta, men ibland). Så att jag kunde få åka på Jokkmokks marknad och supa mig stenpackad i min kolt (det kan man ju som inte göra annars, det är ju inte riktigt rätt), sitta med en ren på ett fjäll och kolla ut över kalfjällsvidderna (hade jag haften ren så, men nu har jag inte ens en skoter). Typ. Mycket mer än det ville jag nog inte göra. Äta så mycket torkat renkött som jag ville kanske, det hade väl också varit najs.

Nu ska jag äta nånting helt annat än renkött; SCHEMLA!


jag har en fin vän iallafall (och en fin bil som ni ser, höhö), vare sig hon är same, kines eller tre-åttondelsnorsk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0