fredag tredje december

Fredag kväll. Klockan är 20:33. Petra, nitton år, sitter och läser om muskel- och ledstabilitet. Frivilligt. Imorgon åker hon till Pajala. Inte alls lika frivilligt.

Jag har jobbat mig hjärndöd idag (jag lovar, jag var inte det innan). Här får ni ett smakprov på den fenomenala icke-intelligens som tagit mig med storm idag.

M: Petra, är vattnet bytt?

Jag: Va?

M: Är vattnet bytt..?

Petra: Va? Är vattnet blött?

Oh no, she didn't!


En liten stund senare (diskussionen kretsar kring Åsa, hennes asienresa och magsjukor):

E: Tänk så får hon.. vad heter det där nu igen? (syftar på sjukdomen sarmonella)

Jag: Sån där mozzarella kanske?

Det är fan inte okej längre. Jag behöver låsas in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0