onsdag fjärde augusti

Bara två dagar kvar av arbetsveckan. Två tidiga uppstigningar. Två dagar med attack-väckning av pappas väckarklocka aka flyglarmet.

Världens bästa Johan har nu lämnat landet, för minst ett år framöver. Jag grät och försökte förgäves krama ihjäl honom. Bättre att ha honom här - död - än på andra sidan jorden vid liv. Kan man ju tycka, i stundens hetta. Sen tog jag mitt förnuft tillfånga och började kolla thailandsresor istället. Mycket mindre dramatiskt, och antagligen mycket roligare.

Idag har jag bland annat insett att våra elare inte är mycket att hänga i granen (iallafall inte om man vill att julgransbelysningen ska lysa) men att de är mycket bra sällskap vid sidan av min bok om dinosaurier, har även blivit erbjuden både vanlig- och av Linko s.k. omvänd (inget att rekommendera) konstgjord andning, pumpat ryggmuskler (krigar fortfarande mot min jävla förkyldning - jag hatar sommaren - så jag kan inte springa än heller), solat (helt förgäves, med tanke på min totala avsaknad av pigment), hämtat min telefon som varit på rep bara för att inse att den fortfarande inte fungerar - jävla Sony Ericsson, försökt smälta choklad och som resultat fått en grynig hård klump vars utseende inte skiljde sig avsevärt från avföring, beskådat en vän med för dagen ytterst originellt beteende då denne sprang runt med moppehjälm i en buske och "ville inte tala om saken" (ska bara försäkra er om att det faktiskt inte var Tiddis). Å lite sånt, å de åredär.

Och en liten, absolut fiktiv, historia:
Person X och Person Y ska iväg och handla. Person X parkerar fint utanför stormarknaden och en mamma med sin ca 8-årige son betraktar Person X och Y när de glatt hoppar ur bilen och ska gå in på affären. Plötsligt säger pojken "Mamma, kolla bilen rullar iväg", samtidigt som Person X upptcäker samma sak och mamman då skrattar glatt och förklarar att personen där bestämt måste ha glömt att lägga i handbromsen, det är därför bilen rullar. Handbromsens funktion är tydligen den att hålla bilen stillastående och säker vid parkering. Men det visste såklart Person X redan, denne skulle bara kolla om alla andra var med på noterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0