söndag femtonde augusti

Världshistoriens kanske någonsin blötaste vattenkrig har nyss utspelat sig i sovringens verkstad. Vem som stod segrande efter den stora striden - vi tjejer eller Olle - låter vi vara osagt. Det var nog rätt svårt att urskilja vem som var blötast. Jag sitter nu här, efter en akut stöddusch + bastu, med mina badtofflor (mina skor förvandlades snabbt under det nämnda kriget till två badkar i fotformat och blev därmed lämnade åt sitt öde ensamma i mitt skåp efter duschen) och undrar hur det ska gå när jag om ett tag är påväg ut i verket för att göra fickmätningen i klädd dessa. Klockan är 04:23 och snart är sommaren över. Det känns riktigt tråkigt faktiskt.

Nu ska jag i en sista 1,5 timme umgås med mina arbetskamrater samt försöka lösa mitt fickmätning-med-badtofflor-problem. Imorgon är det ispremiär, en efterlängtad sådan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0