onsdag artonde augusti

En timme och en kvart kvar. Sen måste fötterna plågas igen. Jag får ont i fotlederna bara av den ytterst harmlösa handlingen att sätta på sig ett par sockar. Som vi säger - det är kyyl med konståkning. Man är ju dum, egentligen.

Idag har jag hunnit med en massa saker, och klockan är bara elva. Steg upp, svepte en kopp - tyvärr kallt - kaffe, snörde på mig löparskorna och stack iväg på en powerwalk (jag gillar inte det ordet av någon skum anledning, föredrar att kalla det A1 - typ lågintensiv konsitionsträning - istället). Ute är det isande kallt, kändes som en tidig vårmorgon eller nåt liknande, inte en onsdag i mitten av augusti iallafall. Efter min promenix var jag på gymmet och körde igenom benen, grymt skönt och jag känner att träningsvärken redan är på ingång. Sen, som för att kompensera den ute rådande istiden, tog jag en kokhet bastu innan jag åter igen begav mig ut i kylan, cyklade hem och fick mig en grym frukost. Och nu, hur ont mina fötter än gör, är jag taggad inför dagens två ispass. Det är så skönt att vara tillbaka på den hårda vita igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0