tisdag tjugonde april

Idag har det blåst motvind åt vilket håll jag än vänt mig, men det är fantastiskt vilket bra humör jag lyckats hålla mig på ändå. Tiddis, den onde, hade stora planer på att förstöra mitt humör men insåg att det inte skulle lyckas. Idag var jag oslagbar.

Iallafall, tillbaka till motvinden. Jag vaknar, har "försovit" mig (vaknade kvart över sex istället för kvart i), packar gymväskan och kilar ner till cykeln. Klockan är halv sju, kommer på att Sportsclub inte öppnar förrän sju, springer upp. Letar pappas gymkort, går ner. Cyklar till gymmet, tränar. Inser till min stora fasa att gymmets omklädningsrum är obrukbara pga renovering. Tänker cykla hem, går ut. Jag har glömt alternativt tappat cykelnyckeln. Braa. Går till sportsclub, tänker duscha. Det kommer inget varmvatten. Får varmvatten efter fem minuter, duschar. Klär på mig, börjar gå. Allting är frid och fröjd... KRASCH! Aj, jag ramlade och slog ihjäl mig. Dubbelvikt av skratt går jag vidare mot skolan.

Det kallas att misslyckas med allt man än försöker sig på.

Nu ska jag tillbaka till sportsclub för lite spinning och core på det. Grejt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0