söndag elfte april

Sista påsklovsdagen, och Gränsen visar sig inte från sin bästa sida. Förvisso är det inte riktigt grisigt väder, bara lite flatlight. Men vi är ju bortskämda nu, efter nästan tio dagars stekande solsken. 

Sköönt.

Allting är skönt här nästan, förutom min rygg som aldrig är särskilt skön. Att vakna på morgon, ta på sig ett par långkalsonger, ett par förstora sorell-kängor, en ful urtvättad mössa och solbrillor, ta med sig en pälsboll och gå ut på en långpromenad. Det är skönt. Eller att bara vakna, äta och gå till backen. Det är också skönt.

Iallafall så rullar jag och mina vänner mot staden ikväll, rullar lite tåg. Det känns tungt. Jag ska nog tröstäta lite thaimat när jag väl är i k:et, den enda som i nuläget känns någorlunda okej med civilisationen. Men överlever, det gör man ju alltid.

Alpina SM går av stapeln i Björkis i veckan, jag åker dit på torsdag och förblir där hela helgen. Jag gillar inte Björkis, men vad ska man göra åt saken? Jag fick en mycket fin (NOT) jacka iallafall.

Nä, matteboken kallaar och teet kallnar. ADIOS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0