lördag tjugoåttonde november



Konstigt nog har det varit en - i safarilördagars mått mätt - lugn dag på jobbet.  Trots det var vi ändå sjukt trötta när vi pulsade hem i snön, jag och min vilda insektsbärare.

När jag kom hem la jag mig i sängen med alla kläderna på och svimmade ögonblickligen, lite olyckligt faktiskt då jag känner att det kan innebära sömnproblem inatt. Imorgon ska jag upp och jobba, men börjar iallafall en timme senare än idag.

Gårdagskvällen var skum, och inte alls särskilt värd. Eller ja, tycker man att det är värt att spendera pengar på taxi ner till bolki bara för att bli varm, komma dit och sedan nästan direkt gå därifrån - observera gå OCH frysa ihjäl, så är det kanske inget fel alls på kvällen i fråga. Jag följde Johan till bussen och sedan var målet att gå hem direkt. Då träffade jag en hel drös kända människor och hamnade tillslut hos en classmate. Jag sa adjö ganska tidigt och gick mot arran för att ha sällskap med en annan classmate som varit och dansat hem. Han bekräftade det jag hade anat; diskotansit i Kiruna har totalt tappat sin charm.

Nu ska jag typ fördriva tiden med nåt så onödigt som att föna håret. Annat har jag inte att säga.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0