söndag tjugonionde mars

jag chansade rätt på datumet. (wooooow)

Hemkommen från ännu en helg (en lugn sådan) i gränsen. Inte mycket har hänt, Calle blev fasttejpad på en stol, Vilda mötte en gammal vän, Joel har en teori, andra Calle har ett ärr på kinden och min rygg har damp så jag kommer typ inte upp ur sängen på morgon, men äsch, livet snurrar på ändå. Robin har gett mig lite förslag på vad jag ska sysselsätta mig med istället, jag kan tillexempel skriva dödspoesi eller spara aktier, låter inte det lockande så säg? Eller så kan jag ju alltid hjälpa till med "bomba-lappis.tk" - vi som står upp för mänskligheten liksom.

Jag har lite beslutsångest när det gäller nästa helg, om man följer min policy lär det blir kul i gränsen, men mina kära farföräldrar vill mycket gärna att jag kommer till Tapojärvi och hälsar på. Hälsar på skogen, mörkret och ensamheten. Gränsen drar väldigt, väldigt mycket. Men jag borde åka till finland. Ja, beslutsångest som sagt, nästan lika svårt som att välja mellan dimman och att se klart. In fact så väljer jag ju mellan just de två sakerna. Och jag borde inte välja dimman. Men den lockar. Åh vad den lockar.

Nu ska jag be till gud ett tag för att mamma kommer hem så att jag får mat. För pga 220 kronorspizzan på lappis idag fick jag gå hungrig, och arg. Tjingenling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0