måndag nionde mars

Ni ska bara veta hur jag längtar till påsklovet, eller till helgen, bara jag får vara ledig, vara i Gränsen med folk jag tycker om och göra det jag tycker om. Men nej, man måste visst gå i skola, klockan åtta i morse stod Sara P med sin vattenanalys i högsta hugg och ja, verkligheten föll som en tegelsten ner på MSP2's huvuden.

Jag är inte i Björkis, jag har ont i halsen, ont i huvet, fryser som ett jag vet inte vad och har antagligen feber. Ska kurera mig under natten så är jag fit-for-fight imorgon klockan sju då tåget går (då jag redan promenerat ner till tågstationen med all packning i morgonkylan).

Jag har inte hunnit vara med Tiddis alls under lovet, hon har minsann blivit lite folkskygg. Men idag har vi satt igång kaoset igen. Vi har haft gissa-film-tävling i trapphuset utanför estetkorridoren, Tiddis lilla sjöjunfrun-imitation var snyggast, om inte min "exorcisten springer ner för trappan i brygga-imitation" tog priset. Ni skulle ha sett oss, det är då ett som är säkert.
Sen skulle vi åka buss, och ni vet mig och bussåkning - ajaj, inte bra! Om man lägger till Tiddis blir det bara ännu sämre så ni kan ju gissa vad som hände. Eller nej förresten, det är nog bäst att jag berättar storyn; Vi börjar med att missa bussen, vi fryser och tänker att om vi tar en buss till Tuolla blir vi både varma och så borde ju bussen vända i Tuolla och åka tillbaka till stan så vi hoppade på Tuollabussen. Sightseeing genom lompis nedre delar och sedan kom vi till Tuolla, längst bort, lägst ner. Vad säger inte busschauffören då om inte; Jag måste bara fråga, vad ska ni egentligen? Bussen stannar här och går inte tillbaka.

OJ

Jaja, det var bara att hoppa av, ställa sig på en ny busshållsplats och vänta på nästa buss som skulle komma. Den kom, den åkte trehundra varv genom stan, jag hann till och med somna och i samma veva kasta mobilen nedför mittgången. Två timmar efter vi kom från skolan ner till busshållsplatsen (rätt sådan) kom vi iallafall hem. Åt lite mackor och tyckte synd om oss själva.

Jag har inte misslyckats med något annat idag, inte än iallafall ;)
hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0