tisdag nionde juni

jag skriver maj istället för juni varje dag, ett tecken på att tiden går för fort!

Idag är det niornas grundent, vad är det för ord egentligen? Annis och Vilda hade skoproblem, William hade kavajproblem och Carro hade nog inga problem alls, så det kan gå.

Jag var och sprang imorse, jag och Caesars i mina öron, det är sommar för mig. Det lilla abret är det isande kallt ute. Men här i avgrundshålet kan man uppenbarligen inte få allt som gör livet fint på samma gång. Men man kan sitta inne och kolla ut på de gröna träden, den skinande solen och låtsas att man inte får köldskador om man sticker ut nästan genom dörren. Det går ju också. Dock trotsade jag kylan och satte mig på balkongen och åt frukost och målade naglarna. Sommar är sommar, och på sommaren äter man ute. Punkt slut. Spelar ingen roll hur kallt det är. Fast jag gav upp ganska snabbt. Och nu fryser jag.

Jag börjar om en timme, och jag har bara en uppgift kvar på matten så den kan jag göra sen, typ i skolan kanske. Det betyder att jag har tid till min bok! (Dagen är räddad, haha!)
Efter skolan ska jag på stan med mamma och pressa henne på lite pengar, alltid lika trevligt - eller rättare sagt; tredje världskriget kommer vara igång där vid 16.00, men jag tror att jag överlever. Hoppas. Om inte annat testamenterar jag alla mina saker till Tiddis. Fast Annis ska få de där högklackade skorna som hon bryter benen i, och Ylva godisen i burken som vi la där för nåt år sen och skulle se om den möglade (den har inte möglat ännu) och Hedda min fartdräkt för hon var så snygg i den. Fast mina Twilight-böcker vill jag ha med mig i graven, tack.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0