söndag tjugoförsta juni

Någonstans ute i vildmarken ligger en konstig liten plats, jag tror att den kallas Svappavaara. Svappavaara by. Just till denna lilla by var jag och Tiddis tvugna att ta oss för ett litet mission. Men när vi för det första inte hittade IN i byn började vi undra - vad är det här för ställe? Det visade sig att de hade alldeles för många vägar att välja mellan, och att vägnamnen inte hörde ihop med varandra, konsum hade de gömt och namnen på brevlådorna var alldeles för små. Efter många om och men kunde vi fullborda vårt uppdrag och sedan återstod bara en liten sak; att ta sig ut! Vilket inte heller visade sig vara det lättaste vi gjort. Efter att nästan virrat bort oss bakom detta mystiska konsum kunde vi slutligen andas ut när vi stötte på landsvägen mot K-town. Vistelsen i Svappis, den minns vi.

Annars tog vi oss hem från Pite nästan lika lugnt och fridfullt som på nedvägen, minus några små incidenter (men vi hamnade dock aldrig i diket).

Det är så fint väder, jag vill göra nånting! Och ja, Carl fyller ju år idag, och tårta har man inte blivit bjuden på! Då vet man... haha.

Nä, nu ska jag kila. hejdå

och jag har fortfarande inte ens beställt fjärde boken, förstår ni mina problem? jag tror att jag läser om den på svenska istället, den har jag ju iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0