torsdag nionde juli

Tiddis somnade på soffan klockan nio. En timme senare sa jag åt henne att hon skulle gå och lägga sig - hon gjorde som jag sa, fortfarande halvt i drömmarnas värld. Sen dess har jag suttit ensam i mitt mörka vardagsrum och lyssnat på Beethoven. Jag är inte riktigt normal. Förra veckan var det Sabbath, och nu det här.

Dagen har inte blivit som planerat, jag skulle gå upp när Tiddis gick till jobbet, sticka till matto och springa cooper, sedan hem och baka (nej, det har fortfarande inte blivit av). Men jag och planer, ni vet. Direkt jag vaknade (av att Tiddis ringde från jobbet) fick jag ett sms där jag blev inbjuden på fika hos Carl. Bullar tackar Petris inte nej till.(Jag vet - A&C - det syns, nej jag menar det är synd). Det blev en hel del bullar, en kopp kaffe och ett antal freeride-trådar. Vi har iallafall ett mål nu, alperna säsongen 10/11. St Anton mest troligt. Många månader, compact living, det kan bli intressant, mycket intressant. Vi förflyttade oss de ca. femhundra metrarna hem till mig (med bil!!) och fortsatte planerandet och varvade det med underhållande youtubeklipp.

Klockan är halv tre. Nu är det min man Thåström som sjunger. Min dator bränner på låren (dock blir man inte svettig, bara stekt) och jag behöver sova. Bläää


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0