måndag åttonde juli

JAG VILL INTE ÅKA TILL FINLAND!
Hade det varit mer än en hel dag att uthärda hade jag strejkat.
Eller nej.
Jag kan inte göra farmor och farfar ledsna, det är det som är problemet, för annars hade jag strejkat redan nu.

Jag hade sovkompis igår, monstret ville inte sova ensam i ett stort tomt hus.
Som vanligt när vi ska sova ligger vi och pratar halva natten, som vanligt är det vi pratar om alldeles för hemligt eller alldeles för korkat för att jag ska återberätta det. Men jag var hysterisk och Tiddis slogs. Vi somnade tillslut iallafall.

Jag drömde att jag var militär, hade nåt jätteviktigt uppdrag fast jag skulle på fest i nån militärisk underjordslokal till vilken man var tvungen att klättra ner på en repstege. Problemet var bara att jag aldrig tog mig ner för stegen. Det var lite frustrerande faktiskt. Särskilt när jag stod och balanserade uppe på den på en vinglig stol med nån från Afghanistan. Sen ramlade jag och mannen ner på ett skåp och han började prata om folkhögskolan (hans brytning var inte att leka med). Drömmar är skumma.

Nu ska jag på gymmet, sen till Safari och köpa varsinn pastasallad åt mig och Tiddis och sen gå till Buchts och sen åka hem till Tiddis och äta salladen. Sen åka tillbaka till stan, gå till sjukgymnasten och sen till Safari och jobba till 20.00. Efter det ska jag åka mot krypnäste #2. Men jag överlever tisdagen, och åker hem mitt på dan på onsdag. Och då ska jag baka!

Och jag hoppas innerligt på att mina böcker jag beställt kommer idag innan vi åker - jag måste kunna isolera mig på nåt sätt i Tapojärvi. So Long



jag får inte glömma att synkronisera denna heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0