estocolmo life

Nu är jag framme. Men jag har fått slita kan jag säga!
Först gick jag upp till stan med en väska som vägde ca. ett ton, kom till flygbussen. "Nej vi tar inte kort, du får springa och hämta pengar". Tack. Kom iallafall på bussen, åkte till flyget, checkade in den rosa besten och satte mig och lyssnade på några turister som diskuterade Lapporten. Tillslut kom de fram till att Lapporten var den där "saken" som är på framsidan till "BD- eller ABkartan". Fjällfascister, som Dick skulle ha sagt. Intressant samtal måste jag allafall säga. Turister är härliga, på avstånd.

På flyget var det en jättesur flygvärdinna. Man såg redan när man kom in i planet att hon inte var sådär "gay och servicemind" (pistvakt). Hon ville mest bara döda alla. Vägrade sälja en flaska vatten till mig gjorde hon också. Eller rättare sagt igorerande hon mig. När jag väl fick min vattenflaska (av en annan flygvärdinna, eller flygvärd kanske man säger om män) somnade jag, med min bok i handen.

Det är varmt här, och jag har släpat min väska som ett jag-vet-inte-vad och var helt död när jag väl kom fram till Johannesgatan. Då återstod bara en liten detalj; ta sig över parken, vilket inte är het lät eftersom min väska inte går att rulla i grus så man måste bära den. Tungt!

Jag har även haft en kamp med mosters dusch. Den är sådär high-tech, det bara kommer vatten från alla håll och kanter, förutom från duschmunstycket såklart. Tillslut (jag kommer tyvärr inte ihåg vad jag gjorde, till nästa gång liksom) fick jag vatten från rätt grej och blev ren.

Nu blev det ett långt inlägg. Men äsch. Imorgon är det söndag och jag ska springa.
Hej


från mitt fönster, en mycket o-roterad bild. adjö


Kommentarer
Postat av: HAHA

det heter ju gaj.. petra din n00b

2009-07-19 @ 23:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0