afternoon

Min vän, min väns mor och min väns mors sons tjej är på nåt slags träningspass, Body Combat hette det visst. Man står och slår i luften, vad jag förstod - antagligen ingenting för mig. Fast hade jag inte varit sjuk hade jag nog följt med iallafall. Bara för att.

Eftersom vädret var prima och för att vi hade en massa besök i stugan bestämde jag och tiddis oss för att åka ut och ha picknick någonstans. Frågan var då bara; VAR?
Först bestämde vi oss för att åka ut till Kommunala här på hemlunda och kolla. Vi packade vårat pick och pack och åkte. På Kommunala var det asmycket folk, vilket gjorde att Tiddis inte ville parkera där och vi kom även på att vi glömt picknickfilten hemma, så vi åkte hem igen och hämtade picknickfilten.
Vi fick tips av en vän att åka till Gläntan, som skulle vara någonstans ut mot havsbadet. Vi åkte dit, missade lite avfarter, hittade ingenstans att vända och hade lite sådana problem. Tillslut kom vi iallafall till Gläntan. Massor med folk, blåsigt, kallt i vattnet och världens finaste utsikt; nån slags fabrik som släppte ut nånting vilket gjorde att det var alldeles rökigt/disigt på hela stranden.

Nej.
 
Vi åker hem, Lilla (en badstrand bredvid oss typ) duger gott. När vi väl lyckats backa ut från Gläntans parkering, fått bort handbromsen och kört till Lilla inser vi att Lilla ligger i skugga. Mmm. Det går bra nu. Iallafall, vi slutade där vi började; hemma på gården. Och det gick lika bra det. Förutom att Tiddis blev attackerad av två myror som ville ha hennes nektarin. Men det är sånt man får ta.

Tack och adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0