arg

jag har en disk att diska och ett rum att städa, men jag tror nog att rummet får vänta till imorgon.

Jag har kollat Schindler's List nyss, alltså jag fattar inte vad folk tänker med, det är sjukt. 6 Miljoner judar mördades, 6 miljoner! Det är två tredjedelar av Sveriges befolkning... Jag får ont i magen, att folk kan tänka så, och ännu värre; göra så. Vare sig man är jude, muslim, kristen, kines, svart, vit eller blå... vi är ju människor allihopa. Människor. Det är ingen skillnad på oss, det är inte nån som är mindre värd än någon annan. Jag är rosenrasande arg, jag har aldrig blivit så berörd av den här filmen som jag blev idag. Hade jag fått tag på Hitler just nu hade jag mosat honom, pressat livet ur honom med mina bara händer - I promise you. HAN om någon, även fast han tyvärr också är människa, är inte värd någonting, ingenting! 6 miljoner människor, 6 miljoner såna som du och jag, din mamma och din pappa, din bästa vän. Att någon ens kan tänka tanken, kan ni fatta det?

åh vad arg jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0