torsdag tjugoandra januari

Jag lyckades faktiskt ta mig i kragen, sätta mig i sängen och slå upp böckerna igår kväll, men efter sidådär tre sidor släppte jag taget om kragen och tyckte att det var bättre att sova istället. något jag kommer få ångra inatt

Dagen började mysigt och bra, jag vaknade av mig själv vid tjugo över åtta, gick upp, fixade och trixade litegrann och sen sprang jag iväg till gymmet, och där tog min bra-iga morgon slut. För när jag börjat springa kom jag på att jag glömt gymkortet - bara att vända tillbaka. Sen när jag väl kom till gymmet var det en massa biffar där, men jag tränade iallafall i drygt en timme innan jag gav mig. Fick ett sms av Tiddis ".. Upp till dig, kom och bada bubbel hos mig eller ska vi gå på biologilektionen". Mycket lätt val (även om det valet var grymt fel val). Jag sprang direkt till Tiddis från gymmet. Tiddis hade hällt "japanskt närande badsalt" i vattnet så det var läskigt grönt, annars var det väl helt okej med ett avslappnande bubbelbad sådär innan skolan. Sen kom vi på att jag ändå måste hinna till skolan, sen efter det kom vi på att vi även måste hinna med bussen till stan så att vi kunde fika. Det resulterade i att jag inte hann torka håret, var tvungen att ta på mig tidids leggins, linnen, kofta, skaljacka (observera skaljacka) och mina springskor. Det var ju lagom varmt måste jag säga. Sen kom vi till stan, då har förstås inte Tiddis pengar på sitt kort, ibland vill man bara strypa henne. Vi gick till Buchts och löste saken med Tiddis father och sen satte vi oss och åt varsinn pastasallad på Safari. Sen var det bara att springa till skolan för en lektion kemi och sen väntade jag på att mamma skulle hämta mig i en halvtimme och sen åkte vi runt i lite affärer och jag var arg och dö-trött. Sen hem, äta, ner till Tiddis och hämta min telefon, backen och nu sitter jag här.

Och ja, på tal om backen. Vi har ett litet krig med liftgubbarna (ja, jag kallar er gubbar) om liftkorten. Jag tror att jag ska lägga in dödsstöten på lördag. Den som lever får se. Jag kom på att jag inte hade så mycket mer att skriva om det så det är nog dags att avrunda. Nu ska jag nörda mig i några timmar. Tjao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0