torsdag tjugosjätte februari

mamma var hemma när jag kom - där föll den redan urusla dagen till botten av avgrundernas avgrund.

Idag vill jag bara sitta hemma i mitt rum - så ensam man kan bli - dra ner rullgardinen och bara sitta och vara arg, ledsen och allmänt nere. Japp det är en sån dag idag. Undra om man kan bli typ deprimerad av mina voltaren? Jag måste kolla biverkningslistan - vilken snarare är en bok än en lista.

Jag har ändå haft lite kul idag, men jag måste säga att allt den andra väger över. (Nu kom mamma och försökte få ur mig varför jag var på så kasst humör - som om hon har nånting att göra med det?)
Men iallafall, tillbaka till dagens skrattstund, den ägde rum i bibloiteket på engelskan när vi skulle skriva en argumentation, närvarande var jag, Elin, tiddis och en icke så mentalt närvarande Johannis. Iallafall, jobba blev det ju ingenting av så vi (jag elin och tiddis) satt och pratade och lekte "Gissa svansen" (det var jag aka. gud, herren, jesus den allsmäktige som kom på leken) medan Johanna satt och gjorde nånting med en engelsk ordbok. Sen helt plötsligt bröt Johanna sin lektionslånga tystnad med ett nästan hysteriskt tonfall;
- Det luktar fisk! Jag-känner-att-det-luktar-fisk-men-det-borde-inte-vara-fisk-för-det-har-redan-varit-fisk-den-här-veckan.
Hon såg dessutom helt sinnesrubbad ut.
Det tog ett tag för oss att fatta vad hon sa, det gick inte sakta om man säger så. Sen bröt vi ihop. Jag tycker om mina vänner, de är så underbart onormala, precis som jag även fast jag kanske inte riktigt är lika underbar.

Aja, simmat har jag också, 50 längder, fast jag börjar tröttna på att simma, jag vill springa. Vi får väl se vad ryggen säger nästa vecka. Jag är så trött på att den inte fungerar, nu när jag inte har tränat varken slalom eller konståkning sen förra tisdagen har jag ju inte ont på dagarna, men när jag går och lägger mig på kvällen - ajaj! Dessutom äter jag ju voltaren och allt, jag vet inte ens om det har blivit nåt bättre. Imorgon har det iallafall gått tio dagar sen jag var hos den där naprapaten och då ska jag testa träna, får se hur bra det kommer att gå.

Vår vattenanalys är inte färdigställd ännu heller, jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0