söndag tjugoandra februari

gränsenpremiär 2009
det känns

helgen har varit mycket intressant, vinden har verkligen inte blåst åt vårat håll, men det är ju inte alltid den kan göra det. allting började iallafall med att vi (okej, jag erkänner - JAG) hade glömt maten. När vi köpt oss ett nytt paket malen nötkreatur och började kocka höll jag nästan på att elda upp husvagnen, eller okej, men stekpannan brann iallafall. Det kändes redan där att vi hade fått allför många signs , tecken på att vi borde packa ihop och springa hem och lägga oss trygga i våra sängar.

Fick nyss ett meddelande på msn av min vän Välimaa.

Elin säger:

petra, jag hat ont i hela jävla kroppen: S ;b

Titanic på en köksstol i ett rum på Katterjåkks-station var ingen hit för mig och Elin. Men dock försökte vi två gånger, man ska aldrig ge upp. Vi föll lika okontrollerat som självaste titanic sjönk. Måste nog säga att Elin har stått för helgens grej, men jag ska inte nämna den just nu. What happens in gränsen, stays in gränsen.

Okej tillbaka till min berättelse här, det gick bra med matlagningen tillslut, tacos åt folket. Resten av kvällen förflöt utan större missöden, eller ovanstående person kanske har något annat att tillägga? ;)

Lördag morgon, mulet väder. Vi satt och pratade om allt och inget, Vilda åt chips. Sen var vi tvugna att skotta fram Tiddis husvagn. Sen kom dagens första tabbe, dock inte särskilt "farlig"; Ett glas går sönder. Sen skulle vi åka buss, bussen kom aldrig. Sen skulle vi lära Johanna att åka skidor, och eftersom vi är så bra är det alpina världscupen nästa för allas våran Johanna. Hon stod för dagens roligaste krasch iallafall.

Sen middag, vi stekte hamburgare. Hamburage åt folket. Sen kom Emil, sen åkte Tiddis hem. Sen blev det titanicdans och blåklätt besök uppe på turiststation. Och sen såg jag till att uppfylla mitt mål för kvällen medan de andra dansade vidare.

Idag har vi åkt skidor, Johanna har haft en riktig nya-upplevelser-helg, hon har nu åkt den enda svarta pistade nedfarten i gränsen, nästa år blir det offpist! Vi har även frysit ihjäl och städat. Jag har skottat också, har blivit en riktig hejare på det där.

Helgen har varit kul och nu siktar vi på nästa :) Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0