melodifestivalen

Oh, sverige har vaknat - ÄNTLIGEN - melodifestivalen har börjat. 

Helt seriöst, jag fattar inte grejen. Det är samma sak varje år, i princip samma artister, alla låtar låter likadant, knappt nånting sticker ut, och det som sticker ut är helt åt skogen fel på något sätt - nästan alltid. Kan faktiskt inte komma på en enda melodifestivalenlåt som jag tycker om.

Och Sverige, okej nu drar jag alla över en kant men bortse från det i tre sekunder, alla är helt uppspelta, tidningarna skiver inte om nånting annat. Det är nakenchocker och skandaler till höger och vänster, det mesta känns faktiskt som påhittat crap. Sverige sitter bänkade framför teven, på helspänn - vilken smörig liten popdänga ska vinna iår?

Det enda som varit bra de senaste åren är Luuk, och förra året Björn Gustavsson, nu är de borta - ingen idé att ens gå till teven mellan låtarna. Jag vill se nånting vettigt på lördagkvällarna istället, en bra film, nånting annat. Inte melodifestivalen.

Så, nu har jag klagat klart. Hejdå sverige


Kommentarer
Postat av: rova

jag säger död åt melodifestivalen.. det är skit alltihop, inte en enda bar låt typ.. och de som faktiskt går att lyssna på kommer inte vidare, jag bojkottar skiten iår. såg i kiruna 4 ggr förra året :S jobbade då, aldrig mer nnågot sånt :P

2009-02-07 @ 23:31:30
URL: http://privatpolitik.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag gillar inte heller Melodifestivalen så värst mycket. Det är som du säger, alltid likadant, och rena rama hysterin omkring allt som har med det att göra. Något intressantare än detta borde det väl finnas? :P

2009-02-08 @ 11:06:16
URL: http://semelier.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej petra! fattar inte hur du kan säga någonting så hemskt och nedlåtande om melodifestvalen. jag är mobbad och hade inte melodifestivalen funnits så hade jag tagit livet av mig. detta är den enda periden på året jag kan ha kul och leva ett så kallat "normalt" liv.jag följer festivalen varenda sekund och är glad över att björn gustavsson inte är med igen! han förstörde stämmningen av detta högt prioriterade och seriösa program. tänk att få kolla på linda bengtsing som sjunger så vackert och tonsäkert. jag får rysningar i hela kroppen av alla låtarna. när lordi vann så började jag gråta och skärde mig i armarna. det var ingen äkta melodifestival låt! jag är så besviken på ditt sätt att uttrycka ditt såkallade hat mot melodifestivalen.



När du säger att du hellre ser en film än melodifestivalen på lördagkväll förstår jag såklart att du inte menar allvar men att säga en sån sak kan få svenska folket att undra. Och att du framför denna stort seriösa fråga på ett sånt svammligt och oansvarigt sätt får mig att börja tveka på din mentala och psykiska styrka och nivå. PETRA MIN FRÅGA TILL DIG ÄR- hehe?

2009-02-08 @ 14:11:39
Postat av: rova

Lordi, enda sanna vinnarna i mina ögon ;)

2009-02-09 @ 19:23:36
URL: http://privatpolitik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0