torsdag tjugofjärde december

jul-jävla-afton.




Okej, förlåt. För typ 99,9% av Kirunas befolkning verkar julafton vara årets absolut bästa dag. Jag förstår er inte. Jag förstår inte hela det här vara-med-hela-tjocka-släkten-se-glad-ut-och-älska-alla-syndromet som bryter ut varje jul, jag förstår inte varför man var man än går tvingas lyssna på Carola, eller nån annan halvlooser, som bräker ut julsånger. Jag förstår inte stressen heller, idag var det en kvinna som stod bakom mig i kön vid en paketinslagning och fullständigt bröt ihop när butiksbiträdet sa åt henne för att hon hade gått före i kön. Man såg den här riktiga julhysterin/paniken lysa ur hennes ögon och sen satte hon sig bara ner på maken och typ grät. Mitt inne på NK. Kul tjej. Kul med jul.

Jag själv då? Är jag bättre? Nej, skulle väl egentligen inte tro det. Eftersom jag säkerligen inte kommer få så mycket julklappar går jag och köper dem själv. T.ex. har jag köpt en mascara + nån grej som tydligen skulle "höja effekten" jättemycket för endast 600 spänn. Kul med jul.

Nu har jag köpt två julklappar. Sitter och laddar med lite A-fil och müsli för att klara kvällen. Julmat är inte min favorit det heller om man säger så. Siktar på chokladasken och lussekatterna istället.

Ska dra mig in till stan, vara lite trevlig och pinas i några timmar. Skylla på huvudvärk och sen åka hem, kul. Kul med jul.

Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0