måndag tjugoförsta december

Ååkej. Min sista hösttermin är nu officiellt över. Över. Det kommer aldrig någon mer hösttermin på Hjalmar Lundbohmsskolan, tillsammans med MSP3. Aldrig mer.
"En tradare i snörök mellan Kiruna och fjärran 
Flämtande ljus i Visby hamn 
De e' då som det stora vemodet rullar in"

Den där låten spelades på radion när jag rullade mot min allra sista "sista dag innan jullovet". Och det stora vemodet rullade verkligen in.
Iallafall, eftersom det verkligen är det sista jullovet ska jag göra nånting extra bra av det. Typ som att åka till stockholm imorgon, typ som att kanske få besök av en efterlängtad Östersundare, typ ta en tur till gränsen. Leka i snön och tänka tillbaka på den fina tiden i mitt liv. Typ så. Umgås och träna, slipa mina gitarrskills, hitta inspiration och orken för att klara den allra sista terminen. Och framförallt; inte tänka på den där panikartade känslan som ligger och gror, smyger utanför mitt fönster, gömmer sig bakom snödrivorna. Hallå, jullov är ju ändå jullov. Man ska vara glad!
Och MatteC-provet, det gick väl.. VG+, jag är inte nöjd.
Men iallafall. Nu ska jag städa mitt rum, tänka på min packning och kolla lite scrubs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0