heymama

Jag är mätt. Jag har varit mätt sen jag åt frukost imorse, jag gillar inte att vara mätt.
Idag har jag varit och lunchat med Tiddis, skönt att vara gäst på Safari och inte springa omkring och slava. Sen var jag och gymmade, ett kärt återseende av Athletican var det - ett kärt och jobbigt återseende. Efter gymmet var det bara att dra på sig jobbkläder och träda in i kaoset. Det var hur mycket som helst att göra och vi blev klara en timme efter beräknad tid. Trött.

Jag måste bara  klaga lite, det har jag inte fått göra på ett bra tag. Jag hatar norrmän! De äter hur mycket som helst och tar aldrig bort sina brickor. Vi borde spränga sönder landet. Eller inte. Idag var det en extra irriterande tant, ingen blir nog överraskad när jag säger att hon var norsk. Mitt i allt kaos (vi hade hur mycket som helst att göra) ville hon att jag skulle komma och torka deras bord. Jaja, tänkte jag då - hon har säkert spillt nånting, men jag tar och drar in ett brickställ först. När jag fick massa mat att bära ut och sprang omkring som ett jag-vet-inte-vad stoppar hon mig och börjar gnälla igen. OKEJ, sa jag (jag försökte dölja att det enda jag ville var att trycka ner en disktrasa i hennes förbannade mun och slänga ner henne i källaren, dock vet jag inte om jag lyckades särskilt bra), Jag kommer alldeles strax. Jag går in, hämtar en trasa, går ut. Vad ser jag då? Det kärringen vill att jag ska torka är tre brödsmulor och ett pärlsocker. Jag överdriver helt seriöst inte. Då blev jag så jävla arg att jag inte ens vågade kolla på henne i rädsla för att jag skulle strypa henne eller liknande. Jag torkade hela hennes jävla (redan rena) bord och gick snabbt därifrån. Jag menar, hon måste ha märkt att det var hur mycket folk som helst, att vi sprang som blådårar med mat och brickor. Kan man då inte sopa bort dessa tre brödsmulor och det lilla pärlsockret själv? Fan för norska bortskämda tanter. Jag ska även tillägga att tanten och hennes sällskap lämnade kaos efter sig på sitt bord. Det var mat, tallrikar, glas och godisppper över hela bordet. Vi har brickställ folk, ställ era brickor där?! Nej, gör inte det förresten, ni blir säkert utbrända av att gå tre meter med en bricka och sedan lägga den i ett näst intill tomt brickställ.

Ja, nu ska vi inte dra alla norrmän över en kant, särskilt inte eftersom jag själv är halvnorsk. Mest bara därför. Haha, nej.

Jag sprang efter jobbet också, tack gud för regn! Inget pollen i luften = jag kan andas!! Lycka kallas det visst. Jag hade kunnat springa i flera timmar.
Men nu ska jag kila. heeej

Kommentarer
Postat av: carro

Ahhh jag förstår din ilska, efter att ha jobbat i Nikka så finns det fan inget värre än när folk lämnar berg med tallrikar och sånt på borden när det finns två brickaställ, eller när dom kommer och vill att man ska "torka bord, bära bort tallrikar m.m." under den värsta stressen!!!!

2009-08-12 @ 08:50:05
URL: http://carolinasarri.blogg.se/
Postat av: Emelie

Uppenbarligen så är norrmännen exakt likadana var man än jobbar. Jag har mest lust att slänga dem i fritösen på Frasses, de flesta har verkligen ingen som helst farstu. Grisar ner, lämnar allt på borden, gnäller och tjorvar. Och sen blir de förvånade när det är så stökigt överallt. Man blir så måttligt imponerad av våra kära grannar!

2009-08-12 @ 09:58:33
URL: http://semelier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0