, 3/9

Nu är jag hemma igen, trött, frusen och på ett väldigt lättirriterat humör (som förstås går ut över mamma). Min stora völkl-rygga står i hallen, ouppackad... Disken ligger i det avsvalnande vattnet, odiskad... Jag sitter här framför datorn, oduschad och omotiverad. Hela tillvaron känns lite lätt o-bra.

Har iallafall spenderat en natt och två dagar i Abisko med klassen och MSP1, vi har väl "nollat" dem, även om jag tycker att nollningen var lite lam, det är ju meningen att man ska få skämmas och så - vem skäms i skogen liksom? Jag hade velat göra något roligt istället (eftersom vi, som Joel starkt påpekade, är skolans roligaste klass ;b). Det var det roligaste på hela turism när jag gick där - själva nollningen när vi sprang runt i skolan iförda sopsäckar och gjorde massa lustiga saker. Vi hade kunnat klä MSP 1 i konståkningsdräkter (även killarna) och sen hade de fått göra nånting kul i rasthallen. Vi får väl se hur det blir, så kära ettor - vi kanske inte är klara med er ännu heller. 

eld (för alla som inte redan såg det ;b)



Resan i sig var väl inte heller så rolig, vi dansade limbo, lekte kurragömma med dunk (favorit i repris från norge som inte blev lyckat alls, Joel försökte styla lite och dök ner på asfalten med armbågen, det var säkert skön...t). Jag och Tiddis fick en idé på kvällen att vi skulle gå ner till träsket, problemet var väl bara det att det blev mörkt efter ett tag - nästan två timmar och många små krokiga stigar senare återvände vi till tälten hysfat less på oss själva och våra idéer, som alltid är dåliga på ett eller annat sätt. När vi gick och la oss var det varmt och mysigt, inte efter en halvtimme kanske, men i ca. 20 minuter. Jag låg, huttrandes i sovsäcken och vred mig ända till klockan fyra-nånting då jag lessnade och gick upp, vid fem gick jag och la mig igen och sov ända till åtta - utan att frysa (woooow)!

Imorgon börjar vi halv elva, tänkte skutta upp klockan sju - halv åtta så att jag hinner till gymmet.

Cleo, Ylvas hund är död också. Vila i frid (om man nu säger så till hundar). Nu ska jag agera, PUSS! ♥


min tränare/ylvas pappa & cleo i Kåbdalis 2005

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lam nollning säger jag också Perran ;) Men det tog ett tag att bli kvitt det där jävla mjölet!

2008-09-04 @ 15:41:18
URL: http://jensroland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0