, 18/9

godkväll, nu sitter jag här - igen. min dag blev inte riktigt som planerat (som vanligt, jag tror att jag har ett undermedvetet behov av att planera saker och ting, och jag lär mig aldrig att det inte är någon idé, I'm hopeless). Jag vaknade iallafall klockan sex, gick ut och gick i 45 minuter och sen satte jag mig i köket med en kopp te och kollade ut på morgondimman.

Och helt plötsligt, bara sådär, var klockan halv nio (jag börjar nio), jag fick panik - som vanligt. Kollade bussar, det gick inga, packade väskan, hade ingen aning om vad jag skulle ha med mig eller vad jag egentligen fick med mig, sprang ner i källaren och hämtade min vinterjacka (kallt ute, brrr) och sen slängde jag mig på cykeln och befann mig, otroligt nog, på skolan precis klockan nio.

Fram till lunch var det fysiklabb/tävling som gällde, det var hur svårt som helst och jag börjar fundera på om jag ska dö innan fysik B börjar eller något liknande. För min grupp; Jag Natta och Carro, gick det väl sådär. Natta litade blint på sina (egenskrivna) anteckningar, Carro var övertygad om att uppgifterna vi skulle göra kunde få lite back-up av fysikbokens uppgifter och jag satt mest och stirrade ut i tomma intet tills det att jag fick en uppenbarelse och började dansa - något i den stilen (Natta gillade iallafall min dans).

Efter lunch var det "sjöexkursion" (jag har ingen aning om hur det stavas), Purjokvnnnan körde ut oss till Luossasjön där hon lämnade oss, och där stod vi. Vi fattade egentligen ingenting, men vi klafsade runt lite i gyttjan och plockade lite växter och så. Mitt i allting började jag blöda näsblod, så jag överlät arbetet till mina kära vänner medan jag själv sprang (vinglade eftersom jag gick med huvudet upp i himlen och det var svårt att gå på myren) runt och oj:ade mig. När Sara kom tillbaka hade vi iallafall gjort allt vi skulle och till och med lyckats med att hitta ett fult litet kryp (som jag & C.Sarri senare döpte till Sven).

Sen var jag och tränade, var tvungen att gå av eftersom jag började få migrän, pappa hämtade mig och vi åkte upp till stan, pappa hittade ingen parkeringsplats så vi ställde oss på en handikapp-plats.

Pappa; Petra, du är handikappad va? Nej såhär gör vi; Jag går in och handlar och om det kommer någon tar du bilen och kör iväg och parkerar bakom hörnet.
Petra; öööööööööööh....o-okej?

far min är inte riktigt frisk, hade det kommit någon och jag skulle sköta bilen utan honom vid min sida hade jag och bilen tillslut hamnat inne i Intersport eller något - mina skills räcker inte så långt när det väl kommer till kritan, särskilt inte eftertsom min kropp/hjärna överhuvudtaget inte funkar när jag blir nervös.

Nä, nu ska jag packa klart, imorgon klockan sex går tåget mot Luleå, sen buss till Piteå och Elitsammandrag - jag har jättelöa skridskor och jag kommer dö. BYE


Kommentarer
Postat av: rova

Så du ska läsa Fysik B.. om så är fallet, kommer jag skratta några år :P För ni kommer med stor sannolighet ha Anne-li :S Och jag höll på att dö några ggr under hennes lektioner. Och hon har slutprov på iaf fysikA så varför inte B... men A tog 4 timmar, och det var ett år man läste det, tänk då B som man läser ett halvår till!!!!

2008-09-18 @ 23:22:40
URL: http://privatpolitik.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det var väl ganska säkert att vi skulle ha Anne-Li ändå? Men Petra, snälla se till att MSP aldrig blir färdiga med fysik A så vi slipper börja på kurs B :) Det skulle göra mig evigt lycklig. Finns inget värre än fysik, särskilt med såpass virriga lärare.

2008-09-19 @ 17:28:25
URL: http://semelier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0