, skaru rrredan hem?

Svar Ja. Jag mötte min granne (en inte alltför nykter sådan) när jag nyss spatserade hem från en myskväll med syskonen Thulin och Hedda. De kom förbi mig halv fyra och tyckte att jag skulle följa med och äta middag, och mat kan man ju aldrig säga nej till. Köttfärssås och spagetti och till efterrätt citron/lime-paj och så kollade vi film. Eller innan filmen hade vi en liten obligatorisk mobba-vilda stund, det slutade med att jag och Hedda sprang för våra liv- jagade av monstret (Vilda) ut på gatan utan ytterkläder och skor. Akta er för att göra Vilda på dåligt humör, hon blir lite .. vild ;b En bra sak man kan göra för att undvika detta scenario är att inte gå ihop tre stycken, sätta sig på henne och göra pingpongdöden och massa andra roliga saker upprepade gånger under ca. 15 minuter. Vi har då alltid tyckt att det finns en viss tjusning i att plåga henne, det faller oss så naturligt ;) 

Vi kollade sen på Sweeney Todd - den var bra, på ett konstigt sätt, men det är ju Johnny Depp - en film med honom säger jag inte nej till ;b Sen kollade vi på Get Smart, fast alla somnade och jag vaknade för en timme sen av att mamma ringde och undrade var jag höll hus. Jag mumlade nånting, la på och somnade om.

Sen vaknade jag iallafall och gick hemåt, det var massa bilar ute, vilket lördagsnöje att sitta och åka runt stan i en bil - jag tycker bättre om den här ligga-och-svulla-framför-en-film-kvällen. När jag nästan var hemma ser jag tre yngre män komma emot mig, min första tanke var ju såklart; Våldtäktsmän. Men ack så fel jag hade, det var grannen under oss, ägare till den fruktansvärda mödarhunden Råttan (det där med Råttan är en annan historia). Han var lite glad i hatten och undrade vad fan jag var påväg hem för, det var ju feeeeeeest! Ingen fest för mig, jag ville hem och sova.. Imorgonbitti ska jag gå och reta råttan så grannen inte får en trevlig dagen efter-morgon ;)

imorgon blir det även träning 10-11, sen ska jag åka skridskor med Thulinarna och Hedda och sen har jag träning igen 16-17. Och nu skulle jag behöva gå och duscha, kunde inte göra det när jag kom från träningen idag eftersom mamma och pappa hade förvandlat duschen till en tropisk regnskog. Men jag tror att den är fri från växter nu, så det kanske blir lite duschelidusch innan bädden. Goodnight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0