, mars - sex

ojshit. jag visste inte ens att det var Mars, här hänger vi med ;) egentligen borde jag nu 1: packa eller 2:vara ute och springa. Men vad gör jag? jag sitter vid den här förbannade saken och skriver en massa ointressanta saker som egentligen bara jag själv läser när jag vill ha lite koll på livet. Problemet är väl det att jag inte har koll på livet ändå. det går utför.

nu är jag hemma över dan och packar, har varit i gränsen och innan det i sundsvall och tärnaby. varit på resande fot i princip sen förra onsdagen, det är inte så länge, men det känns som att jag inte har varit hemma på år och dar. fast det gör mig ingenting, jag tycker bättre om att vara borta, det är så skönt att bara släppa allting vanligt för ett tag :) jag har ont i huvet, varför har jag ont i huvet? jag vet inte :)

jag har iallafall varit borta, först två dagar tävling i tärnaby, andra åket andra dagen blev bra, och det var storslalom, storslalom är inte min grej. i  sundsvall gick det skit, jag tänker inte ens dokumentera det ;b sen åkte jag tåg hem från sundsvall. på tåget bodde jag med två gamla tanter från typ lule. och när jag kom in i kupén var det alldeles förjävligt varmt, varför var det varmt? jo, för tanterna försökte förvandla kupén till en bastu, Undra om jag har skrivit blogg om det här redan? jag måste kolla... Nä, jag hade inte skrivit om det.

Iaf, när jag kom hem packade jag om och så kom tiddis och vi åt popcorn (min nya drog, hahah) och kollde på Björn Gustavsson, jag är seriöst besatt av människan, HAHAH! björngustavssonforlajf! sen åkte jag och pappa till gränsen, åkte skidor på .. vilken dag det nu var och sen var jag med hedda fanny och heddas lobster Mattis på kvällen. vi typ spelade monopol (jag suger på det haha) och kollade film. sen när jag skulle gå hem var det alldeles mörkt och kallt och helt plötsligt hörde jag värsta ljudet, det lät som en skällande fågel, det var säkert en ripa eller nåt, men just då trodde jag att det var ett människoätande monster så jag blev skitjävla rädd och stod alldeles stilla i flera minuter och tänkte på eventuella flyktvägar (kom fram till att det inte fanns några) ;)

och justja, första kvällen i gränsen så skulle jag gå och hämta vatten och borsta tänderna och en massa i servicehuset. Jag satte på mig mina fula OKYTNA kängor och gick iväg, det var ganska kallt så jag typ småsprang och helt plötsligt PANG! så låg jag platt på mage på backen, och jag gjorde verkligen magplask på vägen, och alla mina saker jag hade i händerna bara flög all världens väg och jag började förstås asgarva, jag kunde inte sluta så jag satt där på vägen och tänkte på hur det måste ha sett ut (en flygande petra, en dykande petra, hah) och skrattade.  sen letade jag reda på mina saker i mörkret och skyndade mig upp till servicehuset ;)

och ja, petra har ramlat, men petra tycker inte riktigt att det var hennes eget fel. såhär var det faktiskt att jag och vilda skulle ner till klumpen och så åkte vi typ vid GL2 och så var det typ en vindkanal där, vilda åkte ner i den och över kanten utan större problem, och sen skulle jag göra det lika snyggt och elegant tänkte jag, men det vara bara det att jag hade mer fart än henne så att jag flög lite, samtidigt hade jag lite framåtvikt och mina skidor är förkorta. så jag liksom flög över kanten och gjorde nästan en frontflip och landade på ryggen. mysigt, tur iallafall att det var mjukt.

nä, nu MÅSTE jag packa och det. Puss och Gull / Petris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0