, 6/6

gomorgon/dag , idag åker jag till myggriket i norra finland, känner mig inte riktigt så exhalterad som jag skulle varit om vi åkt till gränsen istället, men men, man måste hälsa på farfari också nångång. petra, farfar och myggen. fast det kanske inte är så mycket mygg där just nu, haha verkligen inte, det KRYLLAR alltid av mygg i kära Tapojärvi.

om 6 dagar, den här inräknat, är vi /reser vi till Tunisien, jag vet att jag tjatar om det i varje blogginlägg, men jag längtar! jag ska börja skriva listor på vad jag ska ha med mig, det är alltid lika kul var man än ska, om man ska på nån "viktig" resa alltså.

igår sprang jag på morron, det är inte mysigt och jag var rädd för getingar hela Luossaspåret, det var varmt och äckligt och jag tänkte att jag inte fick springa så fort för då skulle jag vara för trött för att eventuellt fly när de eventuella getingarna eventuellt skulle attackera mig. jag är ju sjukt i huvet, men jag är seriöst jätterädd för getingar, det kan inte hjälpas. Jag har aldrig ens blivit stucken av en geting, men jag försöker förbrilt undivka det också.

jag och tiddis hade en segardag igår, först ,när jag sprungit och tiddis sovit färdigt, gick vi till stan, kollade på saker, och mös. Men vi glömde göra det vi skulle göra; köpa skor till mig, gå till synsam och fixa tiddis brillor och köpa foundation, det enda vi inhandlade var varsinn kladdkaka på safari. vi som inte skulle äta onyttigheter före Tunisien, vi är bra, JAOHJA!

sen åt vi chips, och sen åt vi middag och sen gick vi och köpte mjukglass (äta äta äta äta, dåååligt), sen skulle vi kolla på film, men det funkade inte så vi gick ut och kollade till NV1 som hade klassfest, mycket intressant måste jag säga. våran gamle vän Johansson från Luossa mådde skitbra i sin rosa filt ;b förvånade blev vi också av att de en annan gammal vän från luossa, herr hannes, mycket trevligt det också. Träffade även tyska-emelie och ja.. nästan hela NV1 var ju där så vi träffade ju dom också, sen skulle Rova och Jim och hans tjej köpa hamburgare på empes, men det gick inte bra, jag och tiddis följde rova en bit och sen gick vi hem och sov.

det känns som sommarlov, och det är hur sönt som helst! jag skriver sen på söndag när jag kommer hem.
VIVA LA FINLAND!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0