, 20/6

Mors! :) Vilket demprimerande väder, men ser inte ens till Luossabacken (vilken ligger jättenära mitt hem), och jag åker till Gränsen idag, där det säkert är dåligt väder. Och ingen har jag att umgås med heller, min närmaste framtid ser inte ljus ut, snarare motsatsen... Men jag är glad ändå, mitt lyckorus från Tunisien har inte avtagit ännu, and it feels good!

Så, dags att fortsätta min berättelse om Tunisien, gårdagens story slutade med ett anorlunda restaurangval, mina öron blev aldrig sig själva igen efter den där kvällen. Jag och Tiddis var på gymmet en dag, där var det två Tunisier som toktränade, gjorde allting så fort (och tydligen så slarvigt) de kunde och svettades som tokar. Ja, själva gymbesöket var inte så intressant.. Jag sprang på stranden en morgon också, det var varmt! Och läskigt att springa ensam bland en massa tunisier, som säkerligen har som avsikt att våldta första bästa lilla svenska flicka. Det är bäst att tro det värsta om folk redan från början, det är inte så ofta man har fel då. Jag klarade mig iallafall helskinnad ur min joggingtur, som följdes av ett morgonbad i lilla poolen. Varje dag tvingade vi upp oss klockan halv sju, för annars fick man inga solstolar, folk är som galna, och tyvärr ingår vi i folket. Efter två dagar blev det tokvarmt (!), 40 grader i skuggan långt in på kvällen, och de varma vindarna från öknen gjorde det inte ett dugg kallare, snarare varmare. Så, vi vandrade runt i en jättelik bastu kändes det som. Då var poolen min bästa vän, poolen är min bästa vän :)
 Fortsättning foljer ;)

Och ja, nu ska jag packa och åka till gränsen, kommer hem på söndag och på måndag börjar sommarjobbet på LKAB, jag ser absolut inte fram emot det :'-8 hejs




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0