, 19/6

Japp, då var en vecka i Tunisien avklarad, en vecka som man hade velat att den varade i en evighet. Det har varit så skönt, och jag och Tiddis kom fram till att vi har gjort oss förtjänta av en lat chipsätande vecka i en solstol vid en pool i ett varmt land efter detta år. Jag förstår nästan inte ens att det är sommarlov, det känns som att det är söndag idag och att jag ska tillbaka till skolan imorgon, jag har ju inte ens sagt hejdå till klassen. På tal om klasser så drömde jag om Luossa inatt, och jag vaknade upp på morgon med en enorm saknad som tröck i bröstet. Min kära gamla Luossaklass, jag saknar de lika mycket som jag inte vill byta ut min nya klass. Jag antar att det bara är jag och tiddis som saknar Luossa, de andra verkar vara nöjda med vad de har. Jag vill ha båda gukdklimparna :)

Ja, Tunisien, det var som en bal på slottet. Vi har legat som stenade sälar på våra solstolar och nött Harry Potter, jag har läst halva sexan, sjuan, sexan igen och en bit in på sjuan under resan, jag racear verkligen igenom böckerna, men det går inte att sakta ner, de är för bra ;) Vi bodde på ett ganska fint hotell, ett hotell som låg på samma område som vårat var skitfint, eller i alla fall den delen vi såg; lobbyn. Stranden låg ett stenkast bort och det fanns tre olika restauranger (ett på varje hotell på området) och nåt café och nån snackbar som man åt lunch på. Vi hade det bästa poolområdet, fast det var saltvatten i den stora poolen med rutchkanor och sånt. Den lilla poolen blev mitt och Tiddis tillhåll under veckan, där låg vi och stekte, även fast det inte syns ;b det är sorgligt hur vit man kan vara, fast jag är brun, men det syns inte om man inte kollar bikiniränderna, och de vill man ju inte gå runt med synliga på stan eller så.. känns lite för utblottande ;) Vi fick då vara med om ett par spännande upplevelser, eller spännande kanske inte var det rätta ordet, men originella kanske man hade kunnat kalla iallafall en av dem. Vi skulle och äta en kväll och ides inte gå så långt men ville inte äta på hotellet så vi gick, och så gick vi flrbimassa restauranger, men jag vet inte riktigt vad som hände, vi hamnade tillslut på ett ställe som verkade vara mest till för infödingarna eller vad man nu ska kalla dem, Tunisierna kanske låter bättre. Servitriserna pratade inte engelska, de spelade arabisk techno (typ) på högsta volym och alla satt och rökte cigarett efter cigarett, man var helt yr när man kom därifrån. Det var mig en upplevelse iallafall, Tiddis fann den inte så intressant, men jag tyckte mest att det var kul. Haha,

Nu ska jag sova, och imorgon åker jag till gränsen och skidrar lite bara för att förstärka kontrasten mellan ett 40 gradigt tunisien och ett kallt regningt sverige :) bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0