, 10/6

nog för att det redna har hunnit bli den 11/6, men jag är fortfarande på den tionde, in my minds liksom.

Idag har varit en kaotisk dag, men säg vilken av mina dagar som inte är det. allting började iallafall med att jag vaknade av att tiddis ringde en kvart innan vi skulle samlas på järnvägsstation, HJÄLP, jag flög upp, tryckte ner allting i en ryggsäck, klädde på mig (utan den minsta aning om vad det var för väder ute) och sprang ner till Tiddis. Trots att vi var så sena var vi inte sist, jag känner mig såklart jättestolt, att vi nte är sist händer inte så ofta.

Först åkte vi iaf buss till nånstans , klev av bussen och började gå ner mit rombakk (kan meddela att jag gått typ nästan en och en halv mil idag). Det var inte så kul att gå första biten, men efter första stoppet älgade jag och tiddis bara iväg och stannade i princip inte förrän vi nått vårat slutmål; Rombakk. Eftersom vi var först (tätt följda av Rakel och Anna som i sin tur var tätt följda av Elin och Johanna) kände vi oss lite stolta. stolthetens stora dag! Abiskoskolan var också där, August och c/o, vi spelade brännboll med dem, byggde pyramider (som jag vägrade att delta i, är bombsäker på att de som skulle fått bära min tyngd skulle fått men för livet), åt och chillade.

Mycket mysigt faktiskt, jag började längta till Skibotn (där var jag har stuga, har inte varit där på aslänge).

Sen kom båten som skulle ta oss till Narvik, vi skuttade ombord och slog oss ner bredvid typ avgasröret om man nu kan kalla det för det, det var ett hemskt oljud, Abiskoborna på däcket under oss hade det betydlligt tystare, fast egentligen.. när blir det tyst om man har MSP med sig? När vi låg och solade som bäst och jag skulle massera Elin fick Vickan syn på nånting som kröp på min hand:

Vickan; Pppetra, ddet är nnånting.. ppå hhanden!!!
jag; AAAAAAAH! (panikviftar hejvilt omkring mig)
Resten av klassen; AAAAAAAAAAAAAH!

det visade sig att det var en mördarlarv, som vi sedan lyckade med att tappa bort, äckligt värre. jag hatar kryp!
sen kom vi till Narvik, det var varmt och vi fick gå och försöka hitta nånstans att äta. Jag , Tiddis, Elin, Johannis, Amanda, Serena och Natalie slog oss ner på Peppes Pizza, och åt pizza, även där träffade vi på ett äckligt flygande kryp som hade parkerat sig i Tiddis hår, äckligt igen.

jag har även bränt typ halva ansiktet, jag är skithet! imorgon åker vi till tunisien, så om jag inte hinner skriva imorn på morron; adjö folket, jag skriver när jag kommer tillbaka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0