, premiär :)

jag åkte upp till gränsen, tävla var ju bara att glömma, har inte lunnat träna på hela veckan och rovaniemibacken kräver förberedelse om man ska få ut något av den. jag ångrar absolut inte att jag åkte till gränsen iaf ;)

jag och mami kom dit ganska sent på fredag, och vi stack till baren och tog varsinn barburgare med Ankan och Julia, Julia ska praoa där till och med torsdag, fettnice. det var askul när jag och tiddis praoade på fjället i åttan, sköna gubbar detdär ;b men iaf, sen gick jag till mariepigg och vilda och vi gjorde typ ingenting ;b sen följde vilis mig hem en bit och jag gick sista biten själv i mörkret, måste skaffa mig en bodyguard så jag slipper gå ensam ;b

på lördan var vi sega ut i backen, och när vi väl kom dit så var det skitjävla lång kö till liftkcortskassan, jag skyller våran seghet på min mama, lättast att skylla allt på henne när man redan har börjat, right? men vi beehöde inga liftkort för Åkerlund var seg så vi åkte upp, inte mamma kanske men jag och vilda och dom. träffade carl också för den delen.

det var kallt kallt jättekallt i backen, men vi åkte till fyra iallafall, tog en sväng med carl och c/o i keps-sommarstigen också :) måste säga att man känner sig lite underlägsen när de åker och hoppar och vågar en massa saker, men vänta bara grabs, snart är det jag som är kung ;b

sen var det afterski med vilda , massa folk, och sen gick vi ner till dom och åt och kollade på äckel-melodifestivalen, det är dåligt egentligen, bara han Luuk och Gustavsson-människan som var roliga att kolla på. och så var det nån dansbandsgubbe som gick vidare, och hon amy diamond eller hur det nu stavas. vi tänkte först ta en sväng till katterjåkk och kolla hur de mådde därborta, men vi ides inte, dessutom blev vilda eronende av snowboardspelet på Linus mammas mobil och Linus satt och spelade SSX3 på sin sån där sak ;b

sen skulle linus och vilda följa mig en bit hem, då mötte vi carl carl sebbe och sonny , de mådde jättefint ;b vi föjde dom upp till hotellet för att se om deras mission impossible skulle funka, det gjorde det inte såklart. först stack linus och vilda och efter ett tag var jag tvungen att fly också . på hemvägen hade jag en full norrman efter mig så jag var tvungen att ringa tiddis och prata i tjugo minuter typ ;b när jag kom till katterjåkk duschade jag och kom väl i säng vid tre nångång.


image9




idag vaknade jag först vid åtta, men det var så varmt, är säker på att mamma försökte gasa ihjäl mig eller nåt (inte) , så jag somande om och vaknade nio. jag åt frukost, gjorde mig klar och så åkte vi och hämtade vildis och linus, och sen åkte vi upp i backen. det var varmare än i lördags, men det blåste, så fjället var tvungen att stänga vid tolv.

vi gick hem och så gick vi ut på isen , där var c,c,s och s och körde skoter och tolkade med kälke, jag och vildis gick med på att åka ett varv och vi ramlade bara av en gång. sen satte vi oss och kollade på dom när de höll på och nördade sig. ganska intressant, sonny mosade sebbe och sig själv. sen när vi skulle hem skulle jag och carl sitta på kälken, sonny och vilda på en skoter och sebbe och calle på en annan. men jag ramlde av typ efter tio meter och fick sitta bakom calle och sabastian ist. det var lite småtrångt ;b sen hände inte så mycket, vi gick hem, upp till grönan och åt och sen åkte jag med linus och ulla hem, jag somnade efter abisko och vaknade i kiruna, jag kommer verkligen vara trött ikväll, not Tur att vi har lite sovmorgon imorgon.

nu ska jag kolla på andra avenyn och sen ja.. försöka sova, applåder till den som idats läsa allt dethär, vilket är högst otroligt men iaf :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0