21:a December 2008

julkänslan, var är du?

jag hade helt glömt bort att vi har jullov, mamma frågade mig om jag hade tid för massage imorgon klockan tio och då var min första tanke vad jag har för lektion klockan tio på måndagar - skolskadad eller vad? men såklart har jag tid för massage, vem har inte det ;)

igår var en STOR ätardag (igen) för mig och Tiddis och nu bestämde jag att jag ska vara nyttig ända fram till nyår. Ett bra löfte att ha om man befinner sig i närheten av min farmor också eftersom att proppa i hennes nära och kära godsaker är hennes största passion, förutom att försöka gömma granen under julpynt i alla dess f'ärger och former förstås. på tal om gran har jag fortfarande inte fixat nån sådan till oss, kanske får ta lite hjälp av far min.

jag är alltid nervös innan julafton för jag tror alltid att jag inte kommer få några presenter och iår är nervositeten ännu större eftersom allt jag har önskat mig ligger lite över mammas och pappas önskningar om prisklass. sen, eftersom det bara var jättedyra saker jag ville ha var jag tvungen att önska mig massa tråkigt också. dessutom tvivlar jag på att min mamma vill ge mig nåt överhuvudtaget, att klara några dagar i en stuga ute mitt i ingenstans med min mamma kommer inte bli lätt. Jag hatar julen





Kommentarer
Postat av: rova

Därför man aldrig ska önska sig nånting alls :) då har de inte så många val :P brukar oftast sluta med pengar, och det kan man inte klaga på.

2008-12-21 @ 15:38:34
URL: http://privatpolitik.blogg.se/
Postat av: petra

men det är ju inte lika kul att köpa saker själv! ;)

2008-12-21 @ 16:25:46
URL: http://petraloevberg.blogg.se/
Postat av: rova

johodå :P jag vill ha pengar till en kamera eller en tatuering :P

2008-12-21 @ 16:35:51
URL: http://privatpolitik.blogg.se/
Postat av: petra

men nä, jag vill hellre få en massa saker jag vill ha i julklapp (som en kamera) ;)

2008-12-21 @ 17:42:55
URL: http://petraloevberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0